I det här konstnärliga arbetet har sex stycken demos spelats in i ett sovrum och producerats för att skapa förutsättningar för ett välproducerat studioalbum. Syftet med demoinpspelningarna var att upphovsmannen skulle få en överblick över både låtarna och helheten samt se hur låtarna anpassas till varandra. Arbetet innehåller en analys och reflektion kring produktion, instrumentering samt demo- kontra studioinspelning. Resultatet av arbetet är sex stycken välljudande demos samt en reflektion kring vilka instrument som räcker med att spela in hemma, som t.ex. akustisk gitarr, sång och perkussion. Det presenteras också vilka instrument som bör spelas in på riktigt i en inspelningsstudio och ersätta de mjukvarinstrumenten från demosen. Resultaten presenteras i form av en processbeskrivning, reflektion, samt en tabell över vilka instrument som spelats in för demon och vilka som ska spelas in på nytt. De sex stycken demosarna blev lyckade även om det kom fram att det bör göras vissa förändringar på låtarna. Varje låt kom dessutom att influera minst en annan eftersom de jobbades på parallellt. Men det framgår också att det är för lite material för ett helt album. Av det konstnärliga arbetet kom det även oväntade resultat som t.ex. hur digital distorsion kan vara önskvärd och hur man som producent som sjunger, kan få distans till sin egna röst, med hjälp av röstprocessering.