Change search
Refine search result
1234567 151 - 200 of 2459
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Rows per page
  • 5
  • 10
  • 20
  • 50
  • 100
  • 250
Sort
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
Select
The maximal number of hits you can export is 250. When you want to export more records please use the Create feeds function.
  • 151.
    Arnberg, Göran
    Royal College of Music in Stockholm.
    Syntar i klassrummet?1987Student thesis
  • 152.
    Aronsson, Barbro
    Royal College of Music in Stockholm.
    Taiko, trumm, rytm1997Student paper other, 5 credits / 7,5 HE creditsStudent thesis
  • 153.
    Arpåker, Martin
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Svensk romantisk sakral körmusik2015Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
  • 154.
    Arrias, Linn
    Royal College of Music in Stockholm.
    Rytmik och kör. En studie i om man med hjälp av Rytmikmetoden kan förändra det musikaliska medvetandet i en kör2005Student thesis
  • 155.
    Arvefjord, Dan
    Royal College of Music in Stockholm.
    Världens språk, musik. Att musicera globalt och undervisa lokalt2005Student thesis
  • 156.
    Arvidson, Emil
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Examenskonsert2011Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 157.
    Arvidson, Katarina
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Koristers upplevelser av arbete med rörfonation2016Student paper other, 5 credits / 7,5 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    Detta specialarbete handlar om att undersöka effekterna för korister av en röstergonomisk metod som kallas ”Rörfonation i vatten”. Denna metod utnyttjar ett tekniskt hjälpmedel och har använts av finska talterapeuter i sextio år. Studier har visat positiva resultat med mer optimerat svängningsmönster i stämband även för sångare. Metoden innebär att man ”ljudar” (fonerar) ett utdraget /u:/ i ett speciellt utformat glasrör i ett kärl med vatten. Vattenbubblorna som då uppstår ger ett modulerat tryck tillbaka mot stämband och struphuvud. I denna studie undersöktes effekterna av arbete med rörfonation hos åtta korister under en period på tolv dagar med intensivt repetitionsarbete i samband med julhögtider. Resultaten visade markant förbättring av upplevd sång- och talkvalitet och förkortad återhämtningstid.

  • 158.
    Arvidsson, Ingrid
    Royal College of Music in Stockholm.
    Cresc - dim acc - rit1983Student thesis
  • 159.
    Arvidsson, Karna
    Royal College of Music in Stockholm.
    Musiken banar väg. Om musikterapi i grupp för personer med Parkinsons sjukdom2004Student thesis
  • 160.
    Arvidsson, Peter
    Royal College of Music in Stockholm.
    Godkänt i musik?1999Student thesis
  • 161.
    Arvidsson, Åsa
    Royal College of Music in Stockholm.
    Accordeon- och dragspelsskolor. Vilka används idag och hur har de utvecklats sedan 1940-talet?2001Student thesis
  • 162.
    Asp, Anders
    Royal College of Music in Stockholm.
    Musiklyssning1985Student thesis
  • 163.
    Asp, Leif
    Royal College of Music in Stockholm.
    Musik och rörelse - varför då?1987Student thesis
  • 164.
    Aspeqvist, Kristina Keh
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Composition and Conducting.
    Afrikanska trumrytmer som inspiration i nykomponerad musik: reflekterande beskrivning av en konstnärlig process2012Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    Jag använder mig ofta av afrikanska traditionella rytmer när jag skriver musik. Jag experimenterar ofta med att blanda dessa rytmiska traditioner med andra kompositoriska parametrar till ny musik. Bakgrunden till den här uppsatsen är både detta mitt experimenterande och mitt förflutna som slagverkare, vad och hur jag då har tänkt om rytmer och musik, allt ur en musikers perspektiv.Syftet är att reflektera över hur det kan vara att i sitt komponerande inspireras av traditioner från olika kulturer. Metoden är att beskriva en skapande process. Processen omfattar insamlingen av det musikaliska material som jag utgår ifrån, komponerandet av musiken och slutligen repetitionerna och konserten med musikerna i min orkester Stockholm Vodou Orchestra. Uppsatsen avslutas med några avslutande reflexioner.Texten är en del av mitt examensarbete. Musiken som den handlar om skrev jag emellertid till ett annat projekt. Det var ett samarbetsprojekt mellan mig som kompositör och Stockholm Vodou Orchestra som stöddes av Konstnärsnämnden. Det projektet gjordes när jag hade ett års uppehåll från utbildningen. På examenskonserten för utbildningen framfördes ett helt annat stycke musik, skrivet för storband och uppfört av Bohuslän Big Band på Nefertiti i Göteborg i februari 2012.

  • 165.
    Aspeqvist, Sofie
    Royal College of Music in Stockholm.
    Sång, dans & spel. Växelverkan mellan musik och rörelse. En beskrivning av "Center for Rytmisk Musik og Bevaegelse.1996Student thesis
  • 166.
    Asplund, Jonas
    Royal College of Music in Stockholm.
    Modern musik. En studie av konstmusiktonsättares förhållande till traditioner och influenser.2001Student thesis
  • 167.
    Asplund, Peter
    Royal College of Music in Stockholm.
    Ge - höret en chans. Gehörsutbildning för nybörjare på trumpet.1990Student thesis
  • 168.
    Assio, Petra
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Att dokumentera en kultur: dokumentation och spridning av syrianska psalmer2017Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    Kultur är ett stort ord. Som första generation invandrare av syriansk bakgrund har ett stort kulturliv alltid varit en del av mitt liv och ju äldre jag blivit, desto mer intresserad har jag blivit. I och med att detta intresse vuxit har önskan att utforska och lära mig om historiken i kulturen också vuxit. Därav föddes idén till denna studie; att dokumentera och sprida en kultur.I arbetet har jag sökt efter information om den syrianska kulturen och det syrianska folket. Jag använde mig av böcker, webbsidor och intervjuer för att få en övergripande bild över den kultur som jag ville dokumentera och sprida. Dokumentationen och spridningen är ett steg i arbetet att bevara en kultur som i andra delar av världen slås sönder. Studien går in på det syrianska språket och kulturarvet, samt ljud-och bildupptagning som inspelningsmetod. Arbetet resulterade i två musikvideor som dokumenterar två syrianska psalmer som valdes ut. Effekten av detta arbete hoppas resultera i att intresset för andra kulturer väcks hos andra.

  • 169.
    Assio, Petra
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Koncentrationssvårigheter hos musiklärare: Vad musiklärare använder sig av för verktyg2018Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    Denna studie undersöker vad musiklärare med koncentrationssvårigheter använder sig utav för verktyg inom sin yrkesroll som musiklärare. Vid sökningar på tidigare forskning och bland data från myndigheterna Socialstyrelsen samt Arbetsmiljöverket fanns inga specifika svar på verktyg hos musiklärare. Myndigheterna kunde svara väldigt allmänt om verktyg för vuxna med adhd respektivenedsatt uppmärksamhetsfunktion, vilket presenteras i bakgrunden. Undersökning gjordes genom tre kvalitativa intervjuer med tre personer från olika stadier av musikläraryrket. En empiristyrd tematisk analys tematiserade olika problemområden och verktyg somvidare analyserades enligt med detsociokulturella perspektivetsom grund. Verktygen delades upp i fysiska och intellektuella verktyg samt vilkaproblemområden de användes inom. Problemområden innefattade bl.a. planering, memorering, rastlöshet och dålig självkänsla, med verktyg såsom exponering, applikationer på mobiltelefon och reflektion. Dessa skrevs ini en tabell vilket blev resultatet för studien. Respondenternas verktyg för de specifika problemområdena jämförs med verktyg som myndigheter rekommenderar och tidigare forskning i diskussionen. De kompletterar också varandra och gör att studien som helheteventuellt har potential att bli ett verktyg för personer som upplever samma problematik.Det är möjligt att vidare forska i andra estetiskt lagda yrken för att hitta likheter och skillnader i verktyg som används, alternativt vidga målgruppen till lärare överlag.Ett svagt intresse för att delta i studien pekar på att forskning kring stigmatiseringav olika diagnoser skulle vara intressant och nödvändig för tolerans och förståelse. Det är också av intresse om stigmatiseringen kan ligga till grund för den dåliga självkänsla respondenterna vittnar om.

  • 170.
    Augustin, Christian
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Jazz.
    Ett examensarbete av Christian Augustin: om mitt musikaliska liv och Dammit I'm Mad2012Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 171.
    Augustsson, Emma
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Simhallen: vattenverk2015Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 25 credits / 37,5 HE creditsStudent thesis
  • 172.
    Augustsson, Frida
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Jazz.
    Om jag var en fågel: ett arbete om min längtan efter att vara fri i musiken2012Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 173.
    Augustsson, Oliver
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Zelda Title Theme: Plankning, analys och arrangering av NES-komposition2019Independent thesis Basic level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    Detta examensarbete skapades med målet att utforska musik från Nintendo Entertainment System–spel (NES) med ett musikteoretiskt och musikterminologiskt perspektiv. Det analyserade stycket är Title Theme från The Legend of Zelda (1988). Bakgrundskapitlet tar upp de verktyg kompositörerna hade att arbeta med som NES:s ljudkort och loopar. Plankning och transkription diskuteras och tidigare forskning i området tv-spel synliggörs. Syftet är att skapa en visuell analys som kan användas för att arrangera om originalmusiken från spelen. Genom plankning och analys har jag producerat ett nytt arrangemang. Resultatet presenteras som noter på min plankning, analys och arrangemang med förklaringar över originalets uppbyggnad. Arbetet har gett insikt i hur min skolning i musik kan vara hämmande för att arrangera som programmerarna gjorde förr, men också vilka verktyg de hade att arbeta med. Med arbetet har jag insett hur hjälpsam en tydlig analys av ett verk kan vara för arrangering. 

  • 174.
    Aurich, Stina
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Paul Hindemith: Sonat för althorn och piano2015Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 175.
    Auvinen, Tuomas
    University of Turku.
    Differences and Similarities in the Role and Creative Agency of Producers in Pop, Rock and Classical2019In: Proceedings of the 12th Art of Record Production Conference: Mono: Stereo: Multi / [ed] Jan-Olof Gullö, Stockholm: Royal College of Music (KMH) & Art of Record Production , 2019, p. 1-18Chapter in book (Refereed)
    Abstract [en]

    Differences and similarities in the creative agency of the producerin the production process of urban pop music produced in a home studio,rock music produced in a conventional studio facility and classical concerthall music produced in a concert hall setting is explore in this paper. Startingfrom the premise of record production being a collaborative effort, I approachagency as the capacity to make and effect decisions within a structure or evento alter it to some extent, and creativity as contributing to the domain of existingworks through exercising aesthetic decision-making. Based on theseunderstandings of agency and creativity, I will examine how different culturesin different production settings and different studios conceived as culturalspaces affect the construction of the producer’s agency within creativecommunities in the production process. Furthermore, I will discuss how differencesin understandings of the ontology of the music contribute to the levelof creativity, i.e. the contribution to the domain of existing works, that aproducer agent can possess. I base my presentation on extensive ethnographicfieldwork of three case studies on production processes, which took place inthe course of 2015-2017.

  • 176.
    Axel - Nilsson, Helle
    et al.
    Royal College of Music in Stockholm.
    Hult, Katarina
    Royal College of Music in Stockholm.
    Rytmik i kommunikation1991Student paper other, 5 credits / 7,5 HE creditsStudent thesis
  • 177.
    Axelsson, Andreas
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Pianisters tekniska utveckling: vägen till ett eftersträvat uttryck2015Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 178.
    Axelsson, Andréas
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Konsertetyd: för pianostuderande på hög nivå2014Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    En konsertetyd skiljer sig från en vanlig etyd på ett specifikt sätt; övningen ska inte endast resultera i ökad teknisk färdighet, utan ska även ha ett stort konstnärligt värde i den mening att den ska ha förmågan att underhålla såväl som utveckla utövarens teknik och musikalitet.

    Min etyd ska vara utformad för den som redan byggt upp en viss vana vid pianot och har en grundläggande styrka i fingrarna. Stycket är alltså inte i första hand till för att bygga upp ens muskelstyrka, utan för att lära ut ett ergonomiskt spel. I denna etyd kommer jag framför allt att fokusera på rotation där man får öva på en avslappnad axiell, lateral rörelse.

    Anledningen till att jag vill skriva en konsertetyd grundar sig i en känsla jag fick då jag spelade några av Chopins etyder. Vissa passager krävde mycket övning för att få till, men eftersom jag älskade musiken så spelade det ingen roll hur mycket tid jag lade ner. Just det faktum att musiken fortfarande var i fokus, trots den tekniska problematiken, har kommit att bli något som jag lägger stor vikt vid.

    I detta arbete vill jag även utveckla mitt komponerande, genom att hitta och experimentera med verktyg jag inte tidigare använt. Det kan vara verktyg som får mig att hitta nya klanger, rytmiska mönster eller ny stämföring m.m.. Jag vill utforska 1900-talets musikaliska och klangmässiga utveckling för att se om det kan finnas något där som jag kan dra nytta av. Genom att studera 1900-talets musik hoppas jag kunna så ett frö av nyfikenhet kring den västerländska konstmusiken. Jag hoppas även att min etyd kan locka till kreativa diskussioner om musik, vad det är och hur den kan interpreteras.

  • 179.
    Axelsson, Jerker
    Royal College of Music in Stockholm.
    Böjda sopransaxofoner. Är böjda sopransaxofoner ett bra nybörjarinstrument?2002Student thesis
  • 180.
    Axelsson, Lise-Lotte
    Royal College of Music in Stockholm.
    Kvinnors musik. Ett folkbildningsprojektStudent thesis
  • 181.
    Axelsson, Malena
    Royal College of Music in Stockholm.
    Vem sjunger i kör? Vad karaktäriserar den typiske körsångaren i Stockholm och Uppsala området i slutet av 1900-talet?1997Student thesis
  • 182.
    Axelsson, Malin
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Examenskonsert2013Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 183.
    Axelsson, Martin
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music and Media Production.
    Låtskrivande med struktur2018Independent thesis Basic level (degree of Bachelor of Fine Arts), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    I den här uppsatsen undersöker jag hur mitt låtskrivande påverkas av en strukturerad metod. Jag ställer tre huvudsakliga frågor: Kan man genom användandet av en tydlig struktur bli mer produktiv, kreativ och bättre på att nå ett förutbestämt resultat? För att skapa en struktur har jag använt mig av Pat Pattisons (2009) metod som han beskriver i Writing Better Lyrics, där man i skrivandet av en låt använder ett antal worksheets. Man använder även en begreppsordbok och ett rimlexikon för att samla material till textskrivandet. Jag hade som mål att skriva fem låtar, som var och en hade ett eget instrument som låten skulle framföras på. Låtarna hade också var sin förlaga, som jag transkriberade för att kunna ta inspiration till harmonik, melodi och texttema. I mitt resultat har jag kommit fram till att det finns både negativa och positiva aspekter med att hålla sig till en strukturerad metod, och jag redogör för hur jag under arbetets gång ibland bröt mot strukturen, när jag upplevde att det fanns kreativa vinster med att bryta mot den.

  • 184.
    Axelsson, Sampo
    Royal College of Music in Stockholm.
    Dator eller instrument som verktyg i starten av komponerandet2005Student thesis
  • 185.
    Axemo, Felix
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Composition and Conducting.
    Mitt komponerande: En text om metod och intuition2018Independent thesis Basic level (degree of Bachelor of Fine Arts), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 186.
    Axerup, Pernilla
    et al.
    Royal College of Music in Stockholm.
    Näs, Ylva
    Royal College of Music in Stockholm.
    Var hämtar musiklärare sin inspiration och motivation?2006Student thesis
  • 187.
    Axén, Kristina
    et al.
    Royal College of Music in Stockholm.
    Bergquist, Åsa
    Royal College of Music in Stockholm.
    Projektet videofilmen som inte blev --eller - Konsten att slösa energi1987Student thesis
  • 188.
    Azadi, Ardalan
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Artistens entreprenörskap2018Independent thesis Basic level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    Teknikens utveckling och kommersialiseringen av internet har förändrat musikindustrins spelplan. Numera är artister inte lika beroende av skivbolag som finanserar dyra studiotimmar med mera utan kan själva åstadkomma en hög inspelningskvalitet med billigare utrustning. De har också möjligheten att själva marknadsföra sig via internet och bygga upp sina varumärken. Syftet med undersökningarna som ligger till grund för detta arbete var att kartlägga de nya arbetsuppgifter artisterna fått till följd av digitaliseringen. Resultatet användes sedan för att belysa vilka områden som kan effektiviseras och förbättras. Undersökningen fokuserade på artister som var i ett tidigt skede av sina karriärer men hade som mål att livnära sig på sin livemusik. Arbetet mynnade ut i slutsatsen att de mindre etablerade artisterna har svårt att konkurrera med artister som backas upp av större musikbolag. Mycket på grund av att de inte klarar av eller hinner med allt administrativt arbete som krävs för att försörja sig på sin livemusik. Många artister verkar prioritera bort den administrativa delen till fördel för konstnärskapet. När de administrativa delarna av företagen inte sköts hamnar artisten i en ond spiral. När man väljer att inte betala skatt på sin lön, prioriterar bort marknadsföring och att skriva avtal så skadar det artistskapets varumärke på sikt. 

  • 189.
    Azadi, Ardalan
    et al.
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Lorentzi, Ebba
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Marknadsföring av artister på Instagram2019Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    Vi lever i ett alltmer uppkopplat samhälle och statistiken pekar mot att det kommer fortsätta i den riktningen. I och med detta bör skolan ta vara på makten som sociala medier har. Potentiellt sett kan vem som helst, oavsett klass, kön, ålder eller etnicitet nå ut till en miljonpublik om rätt kunskap och strategier innehas av användaren i sitt skapande. Därav har samspelet och kommunikationen via digitala verktyg och uttrycksmedel kommit att bli allt viktigare i dagens samhälle.

    Det regeringsbeslut som togs år 2017 kräver en större insikt i hur den digitala världen fungerar. För att kunna uppnå denna vision behövs en större kunskap inom området digitalisering. Med avstamp i detta berättigas arbetets syfte som är att utforska hur sociala medier används för att marknadsföra nya artistprojekt samt se hur artister ska agera och tänka när ett nytt artistiskt varumärke ska lanseras på Instagram.

    Tillvägagångssättet för att samla empiri har varit genom intervjuer. Datan har därefter transkriberats utefter ett hermeneutiskt perspektiv och sedan analyserats efter Bourdieus teori. Resultatet visar att Instagram är en viktig del i marknadsföring och lansering av nya artistprojekt. Då sociala medier numera har etablerats som ett kommunikativt verktyg i fältet musikbranschen är det nödvändigt att förhålla sig till det för att nå ut till ett större antal följare. Närvaro på sociala medier utökar artistens existens förbi kroppens fysiska begränsningar. Man kan numera finnas på flera olika forum samtidigt.

  • 190.
    Baadsvik, Anna
    Royal College of Music in Stockholm.
    21 violinduetter.1994Student thesis
  • 191.
    Baba, Mirela
    Royal College of Music in Stockholm.
    Idealet är unikt: en jämförelse mellan svensk och jugoslavisk pianoundervisning2005Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 192.
    Baba, Mirela
    Royal College of Music in Stockholm.
    Levande musik. Om upplevelser i samband med musik2004Student thesis
  • 193.
    Baba, Mirela
    Royal College of Music in Stockholm.
    Vad gör musikstudenter efter avslutade studier? Utbildning och arbetsliv inom konstmusikens område2007Student thesis
  • 194.
    Backer, Andreas Henrik
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Jazz.
    Refleksjoner rundt sang og stemmebruk, improvisasjon og komposisjon i egen musikk2010Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
  • 195.
    Backman Bister, Anna
    Royal College of Music in Stockholm.
    Finns det musik för den som inte passar in?: en studie över den "osynliga" musikpedagogiken i särskolan2005Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 196.
    Backman Bister, Anna
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Får alla musicera?: reflektioner över en möjlig musikundervisning i grundskolan hos barn i behov av särskilt stöd2006Independent thesis Advanced level (degree of Master (One Year)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
  • 197.
    Backman Bister, Anna
    Royal College of Music in Stockholm.
    Om musikens inverkan på sinnet hos människor med särskilda behov.1999Student thesis
  • 198.
    Backman, Klas
    Royal College of Music in Stockholm.
    Musikpedagogens möjligheter i det privata näringslivet2001Student thesis
  • 199.
    Banic, Marija
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    How to practice?2008Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
  • 200.
    Baptista de Miranda, Karolina
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Noite de Insónia: Ett svensk-portugisiskt folkmusikprojekt2014Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
1234567 151 - 200 of 2459
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf