Change search
Refine search result
891011121314 501 - 550 of 2323
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Rows per page
  • 5
  • 10
  • 20
  • 50
  • 100
  • 250
Sort
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
Select
The maximal number of hits you can export is 250. When you want to export more records please use the Create feeds function.
  • 501.
    Engström, Mattias
    Royal College of Music in Stockholm.
    Åttondelar enligt Kenny Kirkland - en timingstudie2005Student thesis
  • 502.
    Engström, Robert
    Royal College of Music in Stockholm.
    "Jag vet att krig gör ont". Ett barns musikaliska skapande som ett musikterapeutiskt alternativ vid MBD. Motöverföringens betydelse för den terapeutiska processen.1989Student thesis
  • 503.
    Engström, Rose-Marie
    Royal College of Music in Stockholm.
    Alice Tegnérs barnvisor. En levande sångskatt.2001Student thesis
  • 504.
    Engvall, Mathias
    Royal College of Music in Stockholm.
    Enskild undervisning eller gruppundervisning.1997Student thesis
  • 505.
    Epel, Leif
    Royal College of Music in Stockholm.
    Nyckelharpan1971Student thesis
  • 506.
    Ericson, Ingrid
    Royal College of Music in Stockholm.
    Att vara någon. Ett års musikterapi med en begåvningshandikappad 30-årig man1988Student thesis
  • 507.
    Ericson, Torbjörn
    Royal College of Music in Stockholm.
    Metodiken i Söderholmsskolans fiolklasser.1995Student thesis
  • 508.
    Ericsson, Christian
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Konsertprogram examensarbete: programblad och reflektion inom examensarbete2013Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 509.
    Ericsson, Eva
    Royal College of Music in Stockholm.
    Le nuove musiche. Solosången i Italien cirka 1600 - 1630.1992Student thesis
  • 510.
    Ericsson, Susanne
    Royal College of Music in Stockholm.
    Musik i Kina och Japan1987Student thesis
  • 511.
    Ericsson, Åsa
    Royal College of Music in Stockholm.
    Skivor till kaffet eller undervisning.Student thesis
  • 512.
    Erik, Nilsson
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Berättande jazzimprovisation2019Independent thesis Basic level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    I detta arbete undersöker jag den berättande kvalité jag finner inom vissa improviserade jazzsolon. Denna kvalité har varit intressant att undersöka för att få utökade kunskaper inom improvisationskonsten och att hitta pedagogiska redskap för att undervisning i improvisation inte ska fastna i instrumentteknisk färdighet och harmonisk medvetenhet. Arbetet tar upp teorier om narrativ ur ett litteraturvetenskapligt perspektiv men tar också upp idéer om narrativ i musikalisk kontext. För att undersöka berättande improvisation har jag analyserat två jazzsolon där jag upplever denna kvalité, genomfört en intervju, spelat in egna improvisationer med en ensemble innan och efter jag praktiskt undersökt berättande improvisation. Inspelningarna har sedan spelats upp och diskuterats med en fokusgrupp. Resultatet visar på tydliga kopplingar mellan teorier om narrativ och berättande improvisation men att vägarna dit är många och att det är svårt att peka på objektiva företeelser som skapar detta.

  • 513.
    Eriksen, Åshild
    Royal College of Music in Stockholm.
    Korlederskap og kunstnerisk instilling: en beskrivelse av fire korlederes visjoner og ledeskap1998Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 514.
    Eriksson, Adam
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Composition and Conducting.
    Gitanjo2018Independent thesis Basic level (degree of Bachelor of Fine Arts), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 515.
    Eriksson, Bård
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Examensarbete: skriftlig reflektion inom självständigt, konstnärligt arbete2013Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 516.
    Eriksson, Caroline
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Folk Music. Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Att spela fiol med hela kroppen: en studie i Jonny Solings pedagogiska metoder2016Student paper other, 10 HE creditsStudent thesis
  • 517.
    Eriksson, Caroline
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Ergonomi och mental närvaro i samspel för en hållbar kropp: en fallstudie om kulturella verktyg och metoder för ett ergonomiskt musicerande2017Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [en]

    The aim of the study was to examine and evaluate cultural tools and methods as components of ergonomic strategies for primarily string musicians. Methodologically, this thesis is conducted as a case study with semi-structured interviews in combination with observations and collected material. A cultural-psychological perspective has been employed to map out cultural tools used by Helle Alex-Nilsson, a teacher of music ergonomics at the Royal College of Music in Stockholm. External (physical) factors of influence are bodily discomfort from repetitive movements and bad ergonomics while playing music. With the correct methods and increased awareness of the causes of the problems, the teacher helps the students to understand the importance of dynamics between tension and relaxation. Internal (psychological) factors of influence are interpreted as an inner mental process. Human beings are dynamic and in possession of the power to control, change and influence our senses. Mental awareness contributes to sustain a solid body. The combination of the external and internal factors creates a bodily wholeness and one of the factors cannot function without the other, according to Axel-Nilsson. They contribute to an awareness of psychological factors within Ki-communication, a method that Axel-Nilsson has developed. The result of the study is that Axel-Nilsson uses various pedagogical tools and combines external and internal factors as a method called Ki-communication. By learning the basics of how to use gravity, body length and bodily movements, one can discover ones bodily “tonic” (as a musical metaphor used by Axel- Nilsson). By Ki-communication in combination with mental awareness and the kinaesthetic sense, the precondition to sustain a solid body increases.

  • 518.
    Eriksson, Cecilia
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Det är som att träna utan att springa: en kvalitativ undersökning om kultur på recept.2014Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    År 2010 startade Region Skåne ett pilotprojekt kallat Kultur på recept där sjukskrivna personer med diagnoserna lätta till medelsvåra depressioner, stress och långvarig smärta fick olika kulturaktiviteter utskrivet på recept. Projektet har utvecklats och förstorats och genomförs i en ny version fram till december 2014. Även Jönköpings läns landsting genomför ett nästintill identiskt projekt. Att remittera kultur på recept kan ses som en drastisk åtgärd både från primärvården och från kultursektorns håll. I denna undersökning undersöks syftet med projekten Kultur på recept och varför kultur behöver remitteras på recept. Undersökningens resultat baseras på kvalitativa intervjuer med personer från primärvården, Kultur på recept och kulturlivet i övrigt. Resultatet utgörs av fyra olika underavdelningar. Där framkommer det att primärvården är i behov av fler behandlingsalternativ för att möta det ökande antalet vårdsökande med psykisk ohälsa, att Kultur på recept kan fungera som en väg tillbaka till ökad aktivitet vid sjukskrivning, att gruppen som bildas under receptperioden utgör en viktig del av rehabiliteringen samt att Kultur på recept blir en viktig plattform där kulturpolitiska mål som tillgänglighet och delaktighet kan uppnås.

  • 519.
    Eriksson, Cecilia
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    När kroppen följer tanken och tanken följer kroppen: om samspelet mellan scenisk gestaltning, musikalisk interpretation och sångteknik2014Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 520.
    Eriksson, Henrik
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Examensarbete2012Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 521.
    Eriksson, Inger Kristina
    Royal College of Music in Stockholm.
    Vågar du ta ton? En jämförande undersökning av två musikpedagogiska metoder1994Student thesis
  • 522.
    Eriksson, Ivar
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Examensarbete2012Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 523.
    Eriksson, Jesper
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Examensarbete2012Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 524.
    Eriksson, Jesper
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    My Improvisation Practice: the act of improvising in individual instrumental practice, collaboration projects and performance2014Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years))Student thesis
    Abstract [en]

    In this study I research and reflect on the way I have been practicing with my saxophone, how I have been collaborating with others and how I’ve worked with performance during my two master years, with a focus on improvisation. The study is a presentation of my Professional Integration Project on NAIP-European Master of Music-program. I have had many different projects that will be presented. By playing, listening, and analyzing free improvisation I wanted to learn more about myself as a musician and about improvisation in general. I am also going to present individual exercises for improvisation I’ve been using, as well as exercises for group improvisation. I am going to present time-lines of events to see how one thing leads to another. I will present the product of a piece with improvised aspects, that led me and my collaborators to find our own ways of rehearsing. By summarizing the many aspects, I present my findings by describing what I want to learn, and how I want to learn it, and how I’ve been working with free improvisation groups and music collaboration, and what is important for me while performing improvisations. The findings of my studies suggest that I have developed my improvisational skills by playing free improvisation and doing exercises. My projects has also shown that you can combine written music with improvisational aspects in a classical setting by using different ways of rehearsing. Lastly, I found that it is important that, while improvising, musicians have a total mental presence to avoid energy loss in the music.

  • 525.
    Eriksson, Joel
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music and Media Production.
    Jakten på Känslan: skriftlig reflektion inom självständigt, konstnärligt arbete2012Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 526.
    Eriksson, Kalle
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Faller du så tar vi emot dig: trygghet, tillit och kommunikation i gruppundervisning med fokus på kroppen som verktyg2012Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 527.
    Eriksson, Karl Andreas
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Composition and Conducting.
    Att angöra en opera: reflektion över en dirigents personliga process under arbetet med Gounods Faust2015Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
  • 528.
    Eriksson, Karl Andreas
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Composition and Conducting.
    Från skiss till tolkning: reflektion kring Hugo Alfvéns Midsommarvaka genom interpretens perspektiv2013Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 529.
    Eriksson, Kristina
    Royal College of Music in Stockholm.
    Musik i grundskolan. Varför och hur1987Student thesis
  • 530.
    Eriksson, Ludvig
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Jazz.
    For The Remains: examenskonsert och reflektion2015Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 531.
    Eriksson Långbacka, Lisa
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Folk Music.
    Bakom den stängda dörren: tankar kring hur intuition och reflektion samverkar i kreativa processer med utgångspunkt i föreställningen Kom ta min hand2011Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
  • 532.
    Eriksson, Maria
    Royal College of Music in Stockholm.
    Noter - frihet eller fångenskap?2003Student thesis
  • 533.
    Eriksson, Maria
    Royal College of Music in Stockholm.
    Repertoar för stråkarter på lågstadienivå1992Student thesis
  • 534.
    Eriksson, Markus
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music and Media Production.
    Lärkskogsvägen: skriftlig reflektion inom självständigt, konstnärligt arbete2013Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    I detta arbete har jag, Markus Eriksson, och Gustav Löfstrand samarbetat och skapat 7 instrumentala musikstycken av filmmusikkaraktär. Vi har båda som mål att i framtiden skriva musik till film och tänker använda resultatet av detta arbete som en del av vår gemensamma portfolio. Då vi inte haft något bildmaterial att utgå ifrån, har vi i text skrivit egna scenarion. Dessa utspelar sig i fyra olika lägenheter i ett hyreshus och skildrar människorna som bor i huset och deras vardag. Anledningen till att vi gjorde det var för att ge oss själva något dramaturgiskt att utgå ifrån och gestalta med hjälp av musiken. Detta resulterade i ett scenario för varje lägenhet. Vi komponerade då ett musikstycke till var och ett av dessa scenarion, samt ett stycke som gestaltar miljön utanför huset, ett stycke som är en sorts introduktion till projektet och ett som symboliserar trapphuset. För att underlätta arbetet enades vi tidigt om ett arbetssätt vi trodde skulle fungera bra för oss. Arbetet planerade vi att utföra dagtid mellan kl. nio och fem där den första perioden helt och hållet bestod av komposition. Vi bollade idéer, skissade och dokumenterade det vi gjorde med enkla demoinspelningar. Det sistnämnda var främst av anledningen att undvika att fastna i detaljer, t ex att ställa in rätt ljud och istället fokusera fullt ut på kompositionerna samt låta idéerna få tid att landa. Därefter följde inspelning och slutproduktion. Under inspelningen valde vi att inte ge de musiker vi tog hjälp av noter. Istället spelade vi upp melodier och stämmor och berättade vad musiken var tänkt att gestalta och bollade våra grundläggande musikaliska idéer med dem. Detta var av anledningen att vi ville öppna upp för att låta musikerna komma med egna idéer och värna om det intuitiva. Vi arbetade även mycket med improvisation. Det var mycket intressant att se hur vårt samarbete fungerade och utvecklades under arbetets gång och även hur de arbetssätt vi enats om påverkade oss. Slutligen resulterade projektet i 7 musikstycken som vi tillsammans komponerat, spelat in, producerat och mixat.

  • 535.
    Eriksson, Mats
    Royal College of Music in Stockholm.
    Portastudion i klassrummet1988Student thesis
  • 536.
    Eriksson, Mattias
    Royal College of Music in Stockholm.
    Slagverk i musikskolans blåsorkestrar. Ett tvång eller en möjlighet? Blåsorkesterspel ur slagverkarens synvinkel.1998Student thesis
  • 537.
    Eriksson, Nina
    et al.
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Gudmundsdottir, Brynja
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Musikskolecheck. En undersökning om den nya musikskolechecken i Nacka kommun2008Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 538.
    Eriksson, Olle
    Royal College of Music in Stockholm.
    Elbas i grupp1988Student thesis
  • 539.
    Eriksson, Robert
    Royal College of Music in Stockholm.
    Stråkundervisning i helklass - den första repertoaren.Student thesis
  • 540.
    Eriksson, Simon
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Sitter "soundet" i banden?: en undersökning om bandad- och bandlös elbas i live- och studiosammanhang2018Independent thesis Basic level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    Syftet med denna studie är att få en fördjupad kunskap om skillnader och likheter mellan bandad- och bandlös elbas. I studien undersöks användningsområden och även musikaliska uttryck. Metoder i undersökningen var intervju, transkribering och inspelning där en undersökning i arrangemang, musikaliskt uttryck och roll i ensemble sker.

    Studien genomfördes i tre delar: en intervjudel där fyra aktiva basister intervjuades. En del där jag transkriberade en basstämma som ledde till den sista delen med två inspelningar där jag spelar elbas. Det transkriberade och inspelade materialet är basstämman i Paul Youngs version av låten Wherever I Lay My Hat. Samma bakgrundsmusik har använts vid inspelning på både bandad- och bandlös elbas.

    Resultatet visar på skillnader i live- och studiosammanhang. Resultatet visar även att förberedelsetid på de respektive instrumenten skiftar, en differens i klang, roll och plats i ljudbilden beroende på live- eller studiosammanhang.

  • 541.
    Eriksson, Tobias
    Royal College of Music in Stockholm.
    Gitarrundervisning i större grupper. Kan pedagogik och ekonomi förenas?2004Student thesis
  • 542.
    Eriksson, Uffe
    Royal College of Music in Stockholm.
    Rörit1984Student paper other, 5 credits / 7,5 HE creditsStudent thesis
  • 543.
    Erlandsson, Fredrik
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Jazz.
    Fredrik Erlandsson & his Orchestra. En konsert för storband och solist2008Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 544.
    Erlandsson, Mats
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Composition and Conducting.
    Revalveringar: den elektroniska musikens framförandeformer i den post-digitala tiden2013Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
  • 545.
    Espedal, Ingvill
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Meetings between night and day: Creating a collaborative music performance for children aged 0–3 years2015Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 30 credits / 45 HE creditsStudent thesis
    Abstract [en]

    Møter mellom natt og dag (Meetings between night and day) was my Professional Integration Project (PIP). It was a musical collaborative performance implemented in three kindergartens in the municipality of Fjell, outside of Bergen on the west coast of Norway, between March 17th and March 19th 2015. The target audience for the performance was children aged three years and under. The performance consisted of 10 folk songs from the countries of Norway, Sweden and Malawi. In addition I employed voice improvisation accompanied by small instruments such as djembe, an mbira, a glockenspiel and a rain stick. The performance integrated a visual presentation of pictures taken by photographer Ingvild Festervoll Melien.

    In the findings I present my relation to the audience, the roles of the adults in the kindergarten, the difference between being a musician and not a teacher in the audience setting, my aspects of time and digital media, how participation and interaction were integrated in the performance, and how the collaboration with photographer Melien functioned, as well as describe my own development in regards to new acquired skills and experiences. The findings are presented through my own reflection, and through discussions where I point to literature concerning perspectives on children and arts.

    My conclusion shows that I have managed to create a successful musical collaboration performance in terms of developing my own artistry and engaging with the target audience of children between 0-3 years, in a performance especially created and designed for them. It also points to ways for how I can continue developing as an artist making performance for small children, and how these aspects also are transferable to other areas for musical performance.

  • 546.
    Espås, Karoline
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Musik och politik: Att skapa en musikvideo med politiskt budskap2014Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 547.
    Espås, Karoline
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Skapande med klass: musiklärares strategier för undervisning i musikskapande i årskurs 4-62015Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    Denna uppsats handlar om musiklärares strategier för att arbeta med musikskapande i åk 4-6. Studien har gjorts med hjälp av fyra kvalitativa intervjuer med musiklärare i grundskolan och en analys av dessa. Syftet är att få en inblick i hur musiklärare undervisar i musikskapande för årskurs 4-6 och hur undervisningen förhåller sig till det centrala innehållet för åk. 4-6 i Lgr11; ” Musikskapande med utgångspunkt i musikaliska mönster och former, t.ex. ackordföljder och basgångar” (Skolverket, 2011) med frågeställningen ”Vilka strategier har musiklärare för undervisning i momentet musikskapande för årskurs 4-6?” I resultatet framgår det att respondenternas strategier är utvecklade av dem själva och att musikskapandet ofta sker med utgångspunkt i textskapande och att de sällan arbetar med utgångspunkt i basgångar. Det framgår också att lärarna anpassar sin undervisning i förhållande till miljön i klassrummet och i relation till bedömningsarbetet och att det saknas strategier för elevernas spontana skapande.

  • 548.
    Essabih, Karima
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Examensarbete2012Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 549.
    Eto, Ikumi
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Music Education.
    Körsång och välmående: hur körsång kan påverka välmående och livskvalitet hos människor som lever med epilepsi2016Independent thesis Advanced level (degree of Master (One Year)), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
  • 550.
    Eurell, Petrus
    Royal College of Music in Stockholm, Department of Classical Music.
    Arrangering av popmusik för saxofonkvartett2017Independent thesis Advanced level (degree of Master (Two Years)), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    Detta arbete är skrivet av en student på den klassiska institutionen som önskade vidga och utmana sin musikaliska bredd. Detta genom att ta den vanligaste kammarmusikformen inom klassisk saxofon och omvandla den till ett unikt koncept: att behandla saxofonkvartett som en popkonstellation. Arbetet redogör den konstnärliga processen och lärdomarna dragna från projektet: att arrangera popmusik för saxofonkvartett. 

891011121314 501 - 550 of 2323
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf